Search:

Smycze reklamowe są bardzo zróżnicowanym wyrobem

Od kilku lat smycze są bardzo popularnymi gadżetami promocyjno-reklamowymi, które spełniają również funkcję użytkową. Przyczepia się do nich klucze, telefony komórkowe, identyfikatory, czytniki. Smycze stały się też elementem ubioru niektórych subkultur.

Istnieje kilka rodzajów smyczy reklamowych. Ze względu na technologię produkcji (umieszczania treści na materiale) można wyróżnić smycze: transferowe, sublimacyjne, naszywane, sznurowadłowe i biżuteryjne. Te pierwsze wytwarza się z płaskiej taśmy o prążkowanej fakturze. Nadruk wykonuje na specjalnym papierze metodą sitodruku i następnie wygrzewa na taśmie przy pomocy prasy.

Smycze produkowane metodą transferową odznaczają się znakomitą jakością druku, dużą trwałością i dobrym kryciem farby. Technologia ta pozwala uzyskać gadżety niezwykle estetyczne, atrakcyjnie wizualnie i przez to przykuwające uwagę. Podobnie wygląda proces wytwarzania smyczy techniką sublimacyjną, która pozwala zadrukować pasek z dwóch stron jednocześnie.

Druk wykonany metodą sublimacyjną nie jest wyczuwalny w dotyku, ponieważ farba przenika w głąb tkaniny. Technologia ta polecana jest zwłaszcza w nadrukach wielokolorowych, ponieważ pozwala obniżyć ich koszty. Poza tym pozwala zastosować przejścia tonalne, co podnosi atrakcyjność smyczy.